FANDOM

"Tappajana tiedän, mitä murhaaminen tarvitsee, jos kyseessä on kaltaisesi kakara", Curio BIONICLE: Story of Tegna Nuissa

Curio on Usvan Toa.

Curio
Matoran
Ryhmä Bu-Matoran
Ammatti Palkkionmetsästäjä
Naamio Jalo Huna
Toa
Ryhmä Hämäräheimo
Arvonimi Usvan Toa
Elementti Usva
Naamio Jalo Huna
Välineet Ruoska, kynnet
Tilanne Kuollut

Historia:Muokkaa

Kun kadonnutta Matoran-kylää etsimään lähteneet Toat Vakar ja Trex lähtivät Tegna Nuille, niin nämä eivät tienneet että Pla-Matoran Newgu ja palkkasoturi-Ko-Matoran Jaatelo seurasivat heitä, mutta Trex, Vakar, Newgu ja Jaatelo eivät tienneet että palkkionmetsästäjä-Bu-matoran Curio seurasi heitä. Kun Vakar ja Trex alkoivat etsiä Ju-Koroa, Newgu tutustua TNSAhan ja Jaatelo etsiä palkkaajia niin Curio piiloutui Vaarallisille hiekkamäille. Siellä Subterranean ja Buri häätivät hänet. Curio yritti paeta eräälle hiekkamäelle, mutta Burneskretokles kaivautui hiekkaan ja nousi ylös Curion edessä. Buri heitti hänet alas Subterraneanille. Kun Subterranean oli iskemässä kyntensä Curion naamiosta(ja päästä) läpi, niin yhtäkkiä Curion alla aukeni tyhjiö ja tämä imeytyi sinne. Samalla hetkellä tyhjiö aukeni Hirttokaitojen kylässä. Eräs tyhjiöheimolainen ja Curio tulivat ulos sieltä. Hirttokaitat yrittivät hirttää Curiota, mutta paikassa oli usvaa, jolloin Curio muuttui Usvan Toaksi. Curio teki halkovarastoon usvaam jolloin Hirttokaitat ja tyhjiöheimolainen eivät nähneet mitään. Hirttokaitat hirttivät vahingossa tyhjiöheimolaisen. Curio pakeni ja liittyi Hämäräheimoon. Kerran hän kohtasi metsässä the Security LatWosin, ja aikoi tappaa tämän, mutta LatWos heitti Curion puuhun, sitten tarttui tätä kurkusta ja nosti telekineesin avulla tämän ilmaan. Sitten LatWos pamautti Curion täyttä kiveen. Siinä rytäkässä Curio kuoli.

Esiintymiset:Muokkaa

  • BIONICLE: Story of Tegna Nui