FANDOM

Alkueliöt ovat merissä olentoja, kuten meduusoja, niveljalkaisia ja muita pieniä bakteereja. Alkueliöitä kutsutaan myös nimillä Elämän aloittaja ja vesiotus.

MothenMuokkaa

Mothenit ovat peiniä meduusan kaltaisia olentoja, joita tapaa merissä. Niitä on meriluolissa. Mothen on dinosaurusta ja tarkoittaa syntymistä. Se viittaa siihen että nämä ovat alkueliöitä.

HallucigeniaMuokkaa

Hallucigeniat, joita kutsutaan myös nimillä Nornewit, ovat pieniä matomaisia päättömiä ja aivottomia otuksia. Niillä on selässään tappavat piikit joista voi ruiskuttaa myrkkyä. Nornew on dinosaurusta ja tarkoittaa: "Jokimatoa". Niitä voi tavata Merityrmässä ja Arkosauri Metsän suistossa.

Nornewit piiloutuvat merilevän sekaan, jolloin uimassa olijat luulevat niiden piikkejä vain ruohoksi. Kun varomaton uimari ui pedon yli, niin se ruiskuttaa myrkkyä veteen. Uhri tukehtuu myrkkyyn ja vajoaa pitkin pohjaa, jolloin Nornewit aloittavat herkuttelun. Jos Nornew kuolee, niin se nousee pintaan lillumaan, josta lentoliskot tai kalastamassa olevat uimarit/Glatorianit sen noukkivat. Ainoa mitä Nornew pelkää ovat meripeto Zhalamhándra ja jutalcityläsiten tarujen merihirviö Datekk.

Marax-dûmonMuokkaa

Marax-dûmonit ovat suuria sahraminkeltaisia merikäärmeitä, joilla on kaarevat, terävät kulmahampaat ja polttavat, oranssinhehkuiset silmät, joiden avulla ne voivat tappaa saaliinsa hetkessä. Marax-dûmon on dinosauruksenkieltä, ja tarkoittaa "suistohirmua", sanan marax ollessa suisto ja dûmonin tarkoittaessa demonia tai hirmua.

Marax-dûmonit nähtiin ensimmäisen kerran Dunkhanin kuopassa, jossa ne vaanivat karkaavia vankeja. Kokkelikallona tunnettu Sdravah määräsi eliittitappajansa Xonetin tuhoamaan merityrmä. Xonetti tunkeutui kuoppaan ja murskasi sen vartijat. Yksi vangeista, Kuha Nui, jätti puolitappamansa Xonetin kitumaan kuoppaan. Kuha Nuin vangitsi yksi Marax-dûmon, jota Kuha Nui kutsui myöhemmin Fobujilla paholaisen käärmeeksi.

EsiintymisetMuokkaa